2012. október 2., kedd

Boci szelet

Már napok óta szemeztem ezzel a recepttel, de mindig hiányzott valami. Vagy a túró, vagy a tojás, vagy a liszt, vagy a hangulat a sütéshez. Aztán ma, hipp-hopp, egyszercsak nekiláttam. Még segítségem is volt, 1 db Marci (roppant lelkes és kitartó) és 1 db Emese (roppant lelkes, de egyáltalán nem kitartó), így előfordult, hogy két baba egyensúlyozott egy széken, miközben próbáltam a kakaóport is tartani az egyik kezemmel, a másik kettővel meg a két gyereket... De komolyabb sérülések nélkül megúsztuk. ÉS, még a süti is jó lett! Valami különös bolygókonstelláció lehetett ma délután (vagy tényleg, hogy Marci keverte az alapanyagokat össze), de olyan csodálatos, olyan tökéletes, olyan fantasztikus tésztát sütöttem, amilyet talán még soha sem (és kicsit félek, megismételhetetlen). Magas, könnyű, átsült, nem száraz, nem édes, nem sótlan, nem morzsál, nem égett oda... TÖ-KÉ-LE-TES!!!

Hozzávalók (és hogy később is jól sikerüljön! a négyszögletes füles tepsiben sütöttem!!!
  • A tészta
  • 18 dkg liszt
  • 15 dkg kristálycukor
  • 4 tojás
  • 1 dl tej
  • 1 dl olaj
  • 3 evőkanál kakaópor
  • 1 cs. sütőpor
  • A túró
  • 25 dkg túró
  • 10 dkg kristálycukor
  • 1 tojás
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 5 dkg búzadara
  • 1 citrom héja

Elkészítés:
  1. Begyújtom a sütőt (4-es fokozatra állítva).
  2. A tojásfehérjéket egy picike sóval kemény habbá verem. Félreteszem.
  3. A tojássárgákat kikeverem a cukorral, hozzáteszem az olajat és a tejet.
  4. Beleszórom a kakaóport, majd a sütőporral elkevert lisztet is. Jól összekeverem.
  5. Végül óvatosan beleforgatom a keményre vert tojáshabot is.
  6. Sütőpapírral kibélelt tepsibe (én! a négyszögletes füles tepsibe!!!) kotrom a tésztát.
  7. A túrót gyorsan összekeverem a többi hozzávalóval. Kávéskanállal foltokban túrógombócokat potyogtatok a tésztába.
  8. A sütőt visszaveszem 3-asra, betolom a tepsit, és pontosan 30 percig sütöm. Tűpróba és kész.
És íme az eredmény.

Eredetileg ezt szántam ma vacsira, de az uram kívánt előtte egy kis sonkás-vajas kenyeret is, de azért szorított helyet a sütinek is. Aztán persze kajakóma - ahelyett, hogy tanulna! :D

Egészségünkre! :P



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése