2012. április 20., péntek

Borsófőzelék - über alles

Indításnak rögtön itt a mai borsófőzelék. Ami alap, ugye! Ha jól emlékszem, a borsófőzelék volt életem első Kedvenc eledele. Legalábbis, ahogy Anya főzte. Én Úgy nem vagyok képes elkészíteni, pedig próbáltam millióféleképp...

Az Uram paprikás rántással szereti, én a pirított lisztes-tejjel habarós verzión szocializálódtam. Azonban, amikor Marcus kezdett átszokni a kizárólagos anyatejről a szilárdabb étkekre, akkor találtam rá erre a borsófőzelékre a Kismama babakonyhájában (köszönet érte W.Ungváry Renátának!). Én azóta így szeretem. Azért is jó ez a verzió, mert nem kell külön feltétet sütögetni hozzá. Persze, gombócok nélkül is megállja a helyét, de akkor kell rá valami hús vagy tojás, vagy egyéb gezemice.

Kicsit változtattam ugyan az alapadagokon, de még így sem teljesen tökéletes. Ám, amíg élünk, remélünk, meg a lepényhal és társai...

Hozzávalók (a mi családunk igényeihez igazodva):
- 1,5 kg mirelit zöldborsó,
- 1 l tej,
- 5(?) evőkanál olaj (én olívát szoktam),
- 6 evőkanál liszt,
- 40 dkg darált pulykamell (vagy pulykacomb, de még sertéshússal is megy),
- 2 db tojás,
- 2-4 evőkanál burgonyapehely (lehetőleg a "bio", de a sima burgonyapüré-porral is működik).
  1. A borsót rászórom a felforrósított olajra, picit "pirítom" rajta. Megsózom, kevergetem-kavargatom, és néhány perc után felöntöm kb. 2-2,5 dl vízzel. Ebben párolom fedő alatt úgy 5 percig.
  2. A húsból, a tojásokból, a burgonyapehelyből és az apróra vágott petrezselyem feléből kis gombócokat gyúrok. Ahogy a hús megszívja a burgonyapelyhet a gombócok kényelmesen összeállnak!
  3. A lisztet elkeverem a tejben (habverővel pikk-pakk csomómentes elegy lesz), és ráöntöm a borsóra.
  4. Ha forr, óvatosan belepottyintom a gombóckákat, és közepes lángon újabb 5 percig főzöm.
  5. A maradék petrezselymet tálalás előtt belekeverem a főzelékbe.
És ezzel kész is. A mai így sikerült (gombóc nélkül, kicsit odakapott tejjel):



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése