2012. április 25., szerda

Zöldbabfőzelék - a megkedvelt mostohagyerek


Pár évvel ezelőtt, ha zöldbabfőzeléket kellett ennem valahol, akkor inkább köszöntem, nem voltam éhes. Szegény Anya is próbálta sokféleképpen elkészíteni, hogy kicsilánya ne fintorogjon közben. De nem szerettem, na. Aztán, mivel kiccsaládom nem ehet minden nap sültcsirkét meg sültkrumplit, kénytelen voltam a klasszikus ételféleségeket is elkészíteni. Így jutottunk el hosszas próbálkozás után oda, hogy egészen megkedveltem a zöldbabfőzeléket - de csakis úgy, ahogyan én készítem!

S ebben az áttörésben szintén nagy szerepe van a Kismama babakonyhájának (W.Ungváry Renátával együtt), ahol a főzés új dimenzióját fedeztem fel. Nemcsak a gyorsan táplálót, hanem a gyorsan táplálót de egészségesen. Így jött létre a tatu féle fúziós konyha, ami sokféle hatást, szokást és újítást egyesít - időnként több, néha kevesebb sikerrel (a kevesebb sikerrel járó egyesítések fognak hiányozni eme blogról :) ). Jelen esetben a burgonyapehelyről lesz szó!

Tehát, ha szerda, akkor főzeléknap, ugyanis ilyenkorra már biztosan elfogy a hétvégi maradék. Ha nem fogy el, akkor viszont már biztosan nagyon unjuk, ezért ilyenkorra jól esik egy kis könnyű főzi. Tavasztájban különösen finomak a friss hüvelyesek, a zsenge káposztafélék, gyökerek. Minden egyébkor viszont karnyújtásnyira van a mirelit cucc.

Így készül nálunk a zöldbabfőzelék:
- 1,5 kg (mirelit) zöldbab,
- 1-1,5 fej vöröshagyma,
- 4-5 gerezd fokhagyma,
- 1 nagy doboz tejföl (és itt a nagy = 400g, vagy afölött. a 325g-os és társai nagy dobozban árult kevés tejföl inkább a közepes kategória),
- 3-4 evőkanál liszt,
- burgonyapehely,
- zöldpetrezselyem,
- olaj,
- só.
  1. A hagymát megdinsztelem (és közben sózom is, mert a só segít neki kiadni magából a nedvességet). Amikor már jó, hozzáadom a fokhagyma-nyomón átnyomott fokhagymát is, picit még együtt kevergetem.
  2. Beleteszem a zöldbabot, és a hagymás zsiradékon párolom néhány percig, megsózom, majd felöntöm annyi vízzel, amennyi kényelmesen ellepi. Így főzöm, amíg megfő (de nem szétfő) a bab. Én úgy szeretem, ha már puha, de picit még roppan.
  3. Közben a tejfölt összekeverem a liszttel. Amikor már kész a bab, belekeverem a lisztes tejfölt, és 1-2 perc alatt összerotyogtatom, amíg besűrűsödik. Ezzel lényegében készen is van. Ja, még a végén megszórtam házilag szárított petrezselyemmel!
Személy szerint nem szeretem, ha a főzelékben megáll a kanál, de azt sem, ha híg mint egy leves. Úgy szeretem, ha sűrű, mint egy főzelék. :))) Ezért, ha a habarás után hígnak találom, belekeverek 1-2 evőkanál burgonyapelyhet. Ezzel már nem kell forralni, elég, ha a pehely megszívja magát, és ezáltal sűrűbb lesz a főzelék. A burgonyának pedig elég semleges íze van, így nem lehet észrevenni a csalást. :)

Amíg a gyerekeknek külön főztem, addig kihagytam a tejfölös habarást, és akkor csak burgonyapehellyel sűrítettem. Úgy sem volt rossz, de azért a tejfölös cucc nekem jobban csúszik.

Feltétnek most éppen bélszínroló jutott, mert volt itthon pár darab, bár a gyerekeknek nem szívesen adom, mert agyonfűszerezik. Egyébként tökéletes hozzá a tükörtojás, vagy rántott párizsi, sült kolbász. És természetesen minden főzeléket csak kenyér nélkül, hiszen így érvényesül a zöldség íze!

Egészségünkre! :P



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése